Hej! 
 
Idag var det första dagen på praoplatsen och som jag berättade tidigare så praoar jag på "Mockträsk Häst och Hund". Det var jätte roligt idag, när jag kom dit så var det inge där men då fyllde jag på vatten åt kaninen och till en häst, tog även ut en av hästarna som stod inne till gången och mockade åt den hästen, jag borstade den också. 
 
När jag precis var klar med det så kom ägaren och hon gick direkt och hämtade stallets B-ponny som hon ställde i boxen som jag mockade åt även boxen brevid hästen som har boxvila, så att den hästen inte skulle bli själv eftersom vi skulle släppa ut dom två andra som hade stått inne på natten. Efter vi släppt ut dom två vi skulle släppa ut så tog vi in en till ponny som också hade sovit ute på natten, så vi tog in den så den skulle få vila ett tag. 
 
Sen så åkte ägaren, medans hon var borta så skulle jag borsta och rida b-ponnyn, hämta två ikeakassar hö från höet i hagen till hästen som har boxvila, mocka åt den andra som hade sovit inne, fylla vatten och även hinna äta lunch. Så gjorde jag allt i ordningen mockade, fyllde vatten, hämtade hö, red och borsta, fyllde mera vatten och tillsist åt jag. När jag precis ätit klart kom ägaren igen. Då skulle hon mocka åt hästen som har boxvila och medans hon gjorde det så skulle jag borsta den hästen. Efter det så skulle jag ta i sär och putsa alla tränsdelar til en av ponnyerna. Efter det var klart så slutade jag kl 16. 
 
Som ni ser har allt bara flytit på bra idag och det var jätte roligt. Så nu ser jag i framemot imorgon, hejdå! 

1 kommentarer

William

18 Nov 2013 22:12

Bra skrivet inlägg, du verkar förstå väldigt bra om det du skriver så det gör det hela mer intressant att läsa, du hade gärna kunnat få förklara vad just "B-ponnyn" är och så, kanske också gjort det lite lättare att förstå vad du skrev i sista stycket (Enligt mig blev det typ svårare att förstå än resten av texten)

Kommentera

Publiceras ej