Hej! Idag var min andra dag på Ica nära Sävast, den Ica affären jag praoar på är en "nära" butik och det betyder att det är folk som bor i Sävast som mest handlar där för att det ligger nära, det är som en bättre kundservice eftersom att det är samma personer som kommer varje gång och så.

Vi frågade också om frågorna idag till handledaren och fick då svaren: Det är 9 anställda på Ica nära Sävast, det behövs ingen speciell utbildning eftersom att de anställa utbildas när de börjar arbeta där, om det är heltid eller inte är från person till person med deras behov och liknande, lönen ändras utifrån hur länge man har arbetat på Ica och om man då har arbetat i ungefär 4 år så ligger lönen oftast på 21,000 kr i månaden, varje person har olika arbetstider emellan klockan 8 på morgonen och 9 på kvällen och samt att de har handel som facklig organisation.

Den här dagen har varit en dag som vi nästan bara har packat upp varor eftersom att alla nya varor kom just idag, jag började klockan 9 med att hjälpa personen som arbetar med frukten genom att då ta bort kartongerna som blev över från frukterna samt att kasta gamla frukter och grönsaker, för att göra det hade jag typ en kundvagn med kartongerna och frukterna och drog ut det till olika containrar för att sen slänga det.

När jag var klar med det fick jag börja fronta - alltså att ställa fram varorna som hade kommit och gör fullt på hyllorna så att produkterna finns med de andra, när jag gjorde det tänkte jag mycket om att lyfta med på benen och ryggen för att skapa en balans i bärandet. Det gjorde vi fram till lunch som var klockan 11.15 och fick sen reda på att vi hade gjort allt som fanns att göra för dagen så vi fick sluta vid lunch.

Det var allt för mig idag. /William

1 kommentarer

Tyra

19 Nov 2013 18:15

Bra att du beskrev vad ”nära” betydde i detta sammanhang. Bra att du tänkte på hur du bar och lyfte det olika sakerna.
Du hade skrivit så bra så jag hittar inget att kommentera… :):)

Kommentera

Publiceras ej