Hej! Idag var min första praodag på Ica sävast, dagen började med att vi kom dit, fick prova lite kläder och sen fick vi lyssna om lite regler och saker. När det var klart skulle några gå iväg och börja fronta (alltså dra fram produkter längst fram till hyllorna) medan två stycken stannade kvar och läste en guide om saker på Ica, då fick jag lära mig bland annat vad Ica nära, supermarket, kvantum och stormarknad har för betydelse.

Efter att ha arbetat med att fronta och läst fick vi ställa fram kylvaror ett ganska bra tag, då var det allt möjligt som glass, paj av olika slag, grönsaker och mer. Sen var det lunch från 12.15-13-15.

När vi hade ätit lunch så fick ställa fram mer kylvaror tills det inte fanns mer kylvaror, sen när det var klart fick jag och Jakob tvätta kundvagnar och då så tvättade jag av dem och Jakob skrubbade så det skulle bli rent och sen lät vi vagnarna torka. När vagnarna torkade så fick vi stapla lådor ett tag och sen sätta över lådorna på en lastpall, sen till sist fick jag och Jakob sätta tillbaka vagnarna och sen sluta tidigt för att det inte fanns mer att göra.

Det var allt för mig idag. /William

2 kommentarer

Tyra

18 Nov 2013 16:03

Bra skrivet! Du kunde ha sagt vad en av det olika affärerna har för betydelse som ett tillexempel.
Bra att du förklarade vad front var så man förstår.
Var det bra ljudnivå tänkt där inne?
Hann du ställa de olika frågorna under dagen? Om du hann så hade du kunnat skriv in det.
Var det roligt/tråkigt? Berätta om dina ”känslor” kring de olika uppgifterna från dagen.
/Tyra

Julia

18 Nov 2013 19:38

Bra skrivit. håller med Tyra! Sen var det bra styck indelningar. Du kunde berätta lite mer vad du tycker utöver dom olika arbetsuppgifterna sen så kunde då kanske tänka på ergonomin när ni staplade lådorna. Annars var det bra! :)

Kommentera

Publiceras ej