Hejj!
Jag hann inte blogga i fredags eller lördags pga att jag gjorde annat.. Kanske inte så bra men jag var även lat! 
Men iallafall så direkt jag började så var jag med på Body Balance som Hanna höll i och det var faktiskt ganska kul man vaknade till sådär på morgonen! Sedan efter det så städa jag spinning salen och då torkade jag spinning cyklarna så de skulle hålla sig fräsha av svett, hår och damm. Då är det mycket trevligare att träna på dem efter.
 
 
Sedan efter det så var jag med på ett Cross Fit med några från personalen inte bara för att träna utan för att testa det olika övningarna så man kan ha med dem på ett pass för allmänheten! Det var himla kul att få testa det eftersom jag har sett olika videosar då folk gör det. Cross Fit är en träningsform då man har olika styrkeövningar att göra och sen gör man dem först alla t.ex. 8 gånger sen 7 sen 6 osv tills det inte är någon kvar. Jag fick träningsvärk från front squatsen, ring push upsen, KB swings och knees to elbow.
Vad nu allt det här betyder:
Frontsquats är alltså knäböj med stång och ev vikt på då man har stången framför huvudet på axlarna.
Ring push ups är armhävningar i ringar.
KB swings är en förkortning på Kettlebell swings och det är när man använer en Kettlebell och swingar mellan benen kan man säga (bild på hur man utför momentet finns längre ner.).
Knees to elbow är att man hänger i en stång i taket och sedan böjer armarna och sedan trycker man utt knänen till armbågarna men det tyckte vi var för svårt (haha) så vi gjorde att man studsade upp knänen till armbågarna genom att stå på marken. (bild nedan hur det går till).
 
Sedan efter lunch så frågade jag de olika frågorna som man skulle fråga. Svar: 
Hur många anställda? 24 st tim anställda och 13 fasta
Utbildning? Det beror på vad man jobbar som men t.ex. om du är sjukgymnast så har du en speciell sjukgymnastutbildning, är du Hälsovägledare så har du hälsovägledarutbildning. Sedan är vissa utbildade till idrottspedagog och reception. Sedan så har även de flesta träningspass utbildning av lessmills. Tre stycken som jobbar där PreNET kostrådgivar utbildning. 
Heltid, Deltid? Många jobbar deltid få jobbar hel. 
Lön? Beror helt på vilken utbildning du har och hur många procent man jobbar för t.ex. någon jobbar typ 73% och någon annan 55% så det är så himla olika. 
Arbetstider? Det är öppet i receptionen från halv åtta på morgonen till kvart över 8 på kvällen dock så beror det på vad för dag det är men som senast till 9 på kvällen. 
Fackliga organisationer? SRAT och Vision
 
 
Vilka risker fick jag syn på?
Inre: Stress att hinna hjälpa alla som kommer och ska anmäla sig till det olika sjukgymnasterna eller personliga tränarna. 
Yttre: Kunna skada sig när man ska städa upp i gymmet, bära det olika vikterna till sina rätta platser. Förslitnings skador i t.ex. tummar när man behandlar en patient. Trilla av en spinning cykel, snubbla på ett springband. Man kan även skada sig ifall man utför moment fel i gymmet eller i gruppträningarna.
Det var allt jag kom på just nu dock så vet jag att jag har märkt lite mer saker men jag kommer nog på dem sen!
 
 
- Tyra
 

Kommentera

Publiceras ej