Hejhej! 
Idag var första dagen på praoen, det var super kul. När jag kom dit så fick jag först hänga av mig kläderna och sen tog Anna med mig på en rundvandring för att jag skulle hitta ifall dom skickar iväg mig till t.ex. ljusrummet. Anna berättade att när man ska göra ett gymkort där så får man sitta och prata med en specialanställd där dom disskuterar pris och vad man vill göra på gymmer ifall man vill ha gruppträning eller bara pumpa vikter. Det tycker jag var smart för att då får man lite tips på hur man ska ta sig tillväga på gymmet.
Efter det så satt vi i receptionen med Matilda och då berättade de vad man gjorde i receptionen. Jag har fått städa ganskamycket eftersom det nu har varit helg och då har det inte städats på maskinerna, när jag säger maskinerna så menar jag allt från spinningcyklarna, springbanden och en massa andra maskiner som finns. Jag har även plockat iordning hantlar, vikter och handtag. 
På förmiddagen så blev jag klar med allt och städa även lite extra i medlemsrummet, ljusrummet och där vattenmassagesängen är. Sedan så fick jag testa vattenmassagesängen och den är exakt som det låter en vattensäng som ger massage genom vatten stårlar över hlea kroppen. Så det kan jag rekomendera att testa ifall någon är medlem på Sensia.
Ljusrum vad är nu det? Jo det är som det låter ett rum som är helt vitt utom tidningarna som man kan läsa. Varför finns det där? Det finns där för att man ska bli piggare och det lät lite knasigt så jag satt även där ett tag för att testa och jag blev faktiskt piggare! 
Jag har inte varit med på något pass idag men jag ska vara med på onsdagens Seniorpass, torsdagens Spinning & Core och sedan på fredag så ska jag vara med på ett BodyBalance pass, ska bli super kul! På ett senior pass så att jag vet inte riktigt vad man gör man det blir spännande, på Spinning & Core så är det först ett spinningpass alltså cykel och sen Core är rygg och mag pass. BodyBalance är typ smidighetsträning om jag förstod det rätt.
De hade verkligen tänkt på ljudnivån där inne för som hade gardiner och speciella mjukpator i taet som dämpar ljud, de hade även ett golv som gör att ljudet dämpar speciellt när man släpper ner vikter osv.
Det var allt från min dag vad jag kommer ihåg!
-Tyra

3 kommentarer

Julia

18 Nov 2013 19:44

Bra skrivit och det var bra berättat vad dom olika arbetsuppgifterna och vad vissa "rummen" är bra för och din egna upplevelse. Men det var lite slarv skrivet på vissa ställen så tänk på det! :)

Johanna

18 Nov 2013 19:47

Bra inlägg, du hade skrivit det i en bra ordning, även organiserat och använt bra sett att skriva så att det blir lätt att läsa och förstå!
Men tänk till nästa gång att inte styckindela för mycket, då blir det lätt att man läser mellan raderna.

William

18 Nov 2013 22:06

Jag tycker det här är ett väldigt detaljerat inlägg då du har beskrivit hela din dag i ganska så detaljerad form, du har använt dig av en lätt text som är lätt att förstå men du skulle kunna gjort alla stycken lite längre och färre för att förenkla läsningen.

Kommentera

Publiceras ej